VÅR HISTORIA

Så här startade Barberskabet

Barberskabet startade som ett examensprojekt i kandidatprogrammet för Jakob och Jesper som står bakom företaget. De hade under en lång tid lekt med tanken att det måste finnas en praktisk lösning på problemet med dyra rakblad i snabbköpet och att detta kunde lösas på ett bekvämt, billigt och praktiskt sätt utan att kompromissa med den höga kvaliteten. Samt att detta kunde bli början på en enhetlig plattform för bekväm och enkel leverans av hygienprodukter åt de skandinaviska männen.

Barberskabet blev föremål för ett slutligt examensprojekt - men till skillnad från Jacobs och Jespers stora tilltro till idén, var opponenten och examinatorn skeptisk och projektet slutade med 02 samt kommentaren "Glöm bort det där! Det blir aldrig något mer än ett hobbyprojekt".

Kommentaren gav däremot bara mer blodad tand och i februari 2016 såg Barberskabet dagens ljus. Vid sidan av kandidatprogrammet packades rakblad på studentrummet. Dessa levererade sedan av Jacob och Jesper med cykel, specialarbetet blev lagt på is och det togs studielån för att få igång verksamheten.

Idag är värderingarna desamma: Vi vill vara den bästa prenumerationstjänsten för hygienprodukter åt skandinaviska män och leverera vardagsprodukter av högsta kvalitet direkt till brevlådan för rimliga priser och med rättvisa villkor. Våra medlemmars nöjdhet är nämligen alltid i centrum.

För att uppfylla våra värderingar är vi beredda att hjälpa dig under veckans alla vardagar. Har du problem med vår hemsida eller ditt medlemskap, hjälper vi gärna dig tills allt är i ordning. Har ditt paket försvunnit, skickar vi dig gärna ett nytt med expressleverans. Upplever du någon brist med produkten, ser vi till att ersätta den. Vi arbetar ständigt med att förbättra och utveckla oss och vill att konceptet ska vara så enkelt och tydligt som möjligt. Vi tar därför emot hänvändelser och frågor på alla våra plattformar och strävar efter att besvara dessa inom 1-2 timmar.

Barberskabet har sedan starten vuxit på flera parametrar. Ett större team med fler anställda, över 40 000 medlemmar i Danmark och Sverige och en fylligare produktportfölj som nu täcker de skandinaviska männens behov på betydligt fler områden när det gäller personlig omvårdnad i vardagen. Men vi vägrar fortfarande att kompromissa med kvaliteten, nöjdheten och de goda relationerna med våra medlemmar.

Vi anser att man med stor integritet, en bra produkt och ett enkelt koncept, en ärlig verksamhet och en bra service får de gladaste medlemmarna. Och glada medlemmar är det viktigaste för oss på Barberskabet.